............................................................sisters & best friends | 17&14 years old | Contact us | Menu

5/18/2014

Srovnání Hunger Games s Divergencí

Od samého začátku, kdy jsem se poprvé pořádně začetla do Divergence (což bylo někdy v září), věděla jsem, že to budu milovat. To, že to u mě předčí i Hunger Games jsem ale poznala až někdy v druhém díle. A od samého začátku jsem se nemohla dočkat, až tady o tom napíšu. A vzhledem k tomu, že jsem dneska dočetla poslední díl séria a taky, že už jsme s Barčou společně shlédly v kině i filmové zpracování prvního dílu, myslím, že je nejvyšší čas se ke všemu vyjádřit.
Hned na úvod musím říct, že se opravdu upřímně klaním Veronice Rooth, která selou triologii napsala. Je to neuvěřitelně sympatická žena a nemůžu uvěřit, že je terve tak mladá.
Myslela jsem si, že divergence bude jenom trapná napodobenina HG a proto jsem jejímu přečtení tak dlouho odolávala, ale nyní můžu říct, že tomu tam opravdu není. Divergence je naprosto jiný svět. Jediné, co mají společn je maximálně to, že se jedná o dystopii. Ale místo toho, abych se zbytečně rozkecávala, srovnám vám HG triologii a Divergenci.
 
Zdroj: Barčin instagram


Co se týče hlavních postav, musím říct, že u mě na plné čáře vyhrává Divergence. Katniss (hlavní hrdinku HG) jsem moc ráda neměla, lezla mi často na nervy a nechápala jsem její motivy. Nepřišla mi reálná a často jsem s ní nedokázala sympatizovat. Naproti tomu Tris (hlavní hrdinka Divergence) je mi ve všech ohledech daleko bližší. Její motivy chápu. Je lidská, ale zároveň neuveřitelně statečná. Má skvelé hodnoty ale zároveň není dokonalá. Je přinejmenším symatická. A i když je pravda, že Peetu jsem milovala snad od první stránky HG, Tobiase, nebo-li čtyřku jsem ze začátku moc nechápala. A tím je asi pro mě reálnější a přitažlivější. Líbí se mi, jak se jeho postava v průběhu tří knížek mění a jak se stává lepším a lepším člověkem. I z tohodle hlediska Divergence rozhodně vyhrává. Celkově si myslím, že má Veronica své postavy daleko propracovanější a lépe rozumím lidským charaketrům.

Z hlediska příběhu musím uznat, že první díl HG mě hrozně uchvátil. Milovala jsem lesy arény a hrozně jsem si přála být tam taky. Svět divergence mě na první pohled tolik neuchvátil, ale na druhou stranu - čím déle jsem četla, tím více jsem to tam milovala, což se u HG říct nedá. Od prvního dílu to šlo z kopce a pamatuju si, že třetí díl už mě až zas tak moc nebavil. Divergence na druhou stanu byla díl od dílu lepší a třetí díl mě úplně dostal. Veronica do svého příběhu dala tolik hlubokých myšlenek, že jsem nad tím pořád musela žasnout. U HG jsem se s ničím podobným neshledala.

Jaký je teda závěr? Divergence, Rezistence a Aliance je pro mě nejlepší dystopickou triologií, jakou jsem kdy četla. I když Hunger Games pořád upřímně miluju, Veronica mě přeci jenom uchvátila více.

A co film? Ten už s HG moc srovnávat techci. Obsazení HG je podle mě výstižné, ale stejně tak je i obsazení Divergence. (Theo James!!!!) První díl HG moc nemusím, dvojka už byla super, ovšem musím přiznat, že i přes to mě daleko více dostala Divergence. Nečekala jsem, že mě ten film tak dostane. Neberu ho, jako předělanou knížku, není to do detailu stejné a některé věci mě i švaly, že vynechali či změnili. Ovšem myslím, že celová atmosféra knížky byla zachována, což je hlavní. Podotknout taky musím, že soundtrack k filmu byl precizní a dokonale podtrhoval celou atmosféru. Herecké výkony Shailene i Thea byly bravurní. Film bych vám rozhodně doporučila, ale prosím, slibte mi, že si prvně přečtete knížku, než do kin zamíříte! ;)
P.S. Divergenci i HG četla i Barča a i když jsem tento článek napsala já, myslím, že ve svých názorech mluvím za nás obě. :)
Zdroj: csfd.cz



3 comments:

  1. Jakmile jsem dočetla Divergenci hned jsem si letěla koupit Rezistenci a teď jsem v polovivně Aliance :)
    Hunger games je fajn,ale první film měl celkem divnou atmosféru,zato divergence má fakt super obsazení a byla jsem příjemně překvapena,když jsem poprvé uviděla Christinu,taky myslíš ,že je skvělá? :) už mi někdo řekl,jak skončí Aliance takže na čtení nijak nechvátám. Už aby byla další film :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Christina je úžasná, miluju jí v knížce a i obsazení je skvělé! :) Trojka je asi můj nejoblíbenější díl! Ano, je pravda že ten konec je krutý, ale mám pocit, že takhle to prostě má být. Má to hluboký důvod. A dělá to knížku ještě reálnější! :)

      Delete
    2. Já tedy nemůžu říct,že by mi tam nějaký herec neseděl,všechno je super,akorát Jeanie vypadá moc sympaticky :D tak snad mě ten konec potěší :)

      Delete

Thank you for your response! :)